fredag, september 01, 2006

nattliga tankar

Repat mig från svackan jag hade tidigare idag och mår nu mycket mycket bättre =). Fan va svängande det kan vara ibland. Jag har tänkt lite på vad som utlöste alltihopa.....ganska löjligt igentligen....men ibland är jag så ...skör..eller nåt. Jag tror att det kan ha med alla spänningar och hormoner som irrar runt och inte riktigt vet vad de ska ta sig till. Min kropp är van att vara i hyfsad balans ..men det har blivit ganska mycket rubbat senaste tiden. Inga dagliga 1.5 timmas promenader, Inget jobb som tar upp tid, Inte träffat pratglada vänner från stan på lääänge, Ingen kaffe latte på tehuset på hundra år, Det enda jag upprätthållt är nog den dos av shopping jag behöver /vecka *s*...kanske...eller inte bara kanske...lite för mycket av det. Shoppingen har kompencerat mycket den senaste tiden.
Jag har träffat en underbar person som kommit att betyda otroligt mycket för mig. Kärleken är underbar när det känns så rätt!!!! Geografin stämmer dåligt men det är det enda jag kan komma på som inte är bra mellan oss. Har tillbringat rätt mycket tid med honom senaste veckorna och det känns otroligt jobbigt att vara så långt borta igen. Saknar dig S!!!

Imorgon är det förmodligen dags att ta bort drän nummer 2...viiiiiidrigt...men skönt när det är över. Fan ...det kommer göra skitont...I can feel it....
Har idag bestämt mig för att inte åka ner till Stockholm igen nästa vecka. Jag skulle på återbesök då igen men det var inte nödvändigt om allt kändes ok...så nu har jag bestämt att det gör det =). Det känns iallafall "spara 2500 kr på resan ner och hem igen" bra.
Bara jag får hem lillpärla min. Ser fram emot att installera henne i stan bland mina vänner och hak. Kommer få rätt mycket ledig tid för allt sånt sen när jag har barnen varannan vecka. De lediga veckorna kommer inehålla (utan rangordning) en hel del träning, kärleksbesökande,
vänbesök, fika på stan, promenader, sovmornar och långa ostörda samtal. jag har säkert missat nåt men det visar sig om nån vecka.
Det kommer såklart vara jobbigt att inte vara med barnen varje dag.. höra hur dagen varit och kram om dom. Höra skratten, gråten, fossingarna som springer runt, smyget när de kommer till sängen på natten ibland, frågorna om allt, historierna de berättar, .....ja...usch...det kommer bli jobbigt. Det kommer vara så otroligt tomt här när jag har barnfritt.....helt tyst och dött...... Jag kommer förmodligen inte vara hemma nåt känner jag nu. Jag måste skaffa mig en tillflyktsort när tystnaden kryper på.... ...nån???....

Undrar vad morgondagen har att erbjuda...mer än det vidriga drändragbesöket.... Hoppas på sol...lika underbar som idag...(kolla bilden) ...Den värmde gott den =).
Ska grilla Älgfilè till middag....om det blir finväder blir det utegrill annars innegrill i min underbara ...ehm...innegrill =) Helt sjukt gott...mmm det ser jag fram emot. "han" ligger i marinad redan och draaaaaaar i sig de goda kryddorna. Tror jag gör färskgrillade klyftpotatisar till...åsså nån god kall sås. Förmodligen vitlökssås *jammi* Och sallad förståss....älskar sallad !!!
Synd på vinet jag inte får dricka bara.......hade varit gott till de måltiden.
A-S och J med barn kommer hit och gör oss sällis så det blir nog trevligt.

Nä..dags att krypa i säng .. Ryggläge såklart...hatar ryggläge... längtar tills jag är lite smidig igen.
Hörs imorgon =) Pussen, kramen och nattinatt

1 kommentar:

Swamp sa...

men söööt!!! Jag saknar dig också..... jävla skit va långt de e till Ösund.....

Man vänjer sig rätt fort att ha nån nära på kvällen å så, helt jäkla ensam känner jag mig nu....