onsdag, september 06, 2006

Kroppstrumpa och vuxenpoäng


Har ju som jag sa tidigare varit på LPG behandling =) Helt otroligt skönt var det....lite obekvämt sådär i början...inte varje dag man sätter på sig en kroppsstrumpa ... naken.... och har en typ damsugarmaskin som masserar över kroppen... Fan va snyyyyyyyyyyyggt....eller....Hmm. När jag låg där funderade jag en del på vem som kommit på denna idè...om det verkligen fungerar och varför i H...vette..det är så dyrt :O. Nu har jag ett klippkort på 10 gr så jag hoppas verkligen att det fungerar....trist vore det annars. Fick nåt dietdrinkpulver på köpet när jag köpte klippkortet ....fanns massa olika smaker. Apelsin, persika, mocka, vanilj, choklad, hallon..... jag tog choklad...få se rå om det är ok. Jag har provat nån sån där drink när jag tränade mycket förut å då gick det inte alls bra. Jag klarade inte av att svälja den där tavlekritsmakande sörjan. Hoppas denna smakar annat...men jag kände den där liknande lukten på det här pulvret med så jag har inte några större förhoppningar om att det ska gå vägen. Dessutom gillar jag de måltider man får äta/dag.....varför byta ut ett mot denna sörja....hmm... kanske blir som ett mellis isåfall. möjligtvis lunch. Vill börja träna igen. Överlag tycker jag att jag gör så himla mycket konstiga saker nu så jag längtar tills jag återgår till normala vanor igen...jag menar bara Lpg behandling....skulle väl aldrig tänka tanken om det inte var för att jag vill ha så bra resultat som möjligt efter operationen. Jag vill börja jobba igen, ta på mig ett par jeans en snygg tröja och gå ut på krogen med mina vänner ....och min kärlek såklart =). Vill sova i ställningar som jag älskar att sova i , ta ett varmt skönt bad, köpa nya kläder. Vill ta långa promenader, gå på bodypump -pass och styrketräna, step up och trappmaskin. Vill lyfta upp mina barn och krama dom så hårt man kan, springa till bussen när jag är lite sen...vilket händer 98 % av gångerna jag ska till bussen. Sen vill jag börja samla i grejerna här hemma ...sortera ut massa skräp och börja packa ner grejer som inte hör mig till i kartonger. Just nu vill jag till och med storstäda.

Ikväll har jag vart och samlat lite vuxenpoäng. Det var föräldramöte. Herregud...man känner sig verkligen som en spädis bland alla mogna vuxna människor.....jag tror aldrig jag kommer bli riktigt vuxen...inte SÅDÄR. Jag vet inte. Det har väl mycket att göra med att jag är 27 och har en son som är snart 7....de andra föräldrarna...utom en...är nog minst över 35......inte yngre iallafall. Så sjukt ansvarsfulla och bekymrade över hur det ska gå med så många barn i klasserna å lalala....bla bla bla... jag bara....Det ooooooooordnar sig...barn anpassar sig. Till viss del såklart men ojojoj. en del är verkligen sjukt överbeskyddande. Låt barnen vara barn för t.san. Så länge barnen mår bra och har det roligt och lär sig saker är det bra. .... tycker jag.

Nu är det snart kväll igen...å natt...sova åsså ny dag. En dag närmare måndag =) Längtar tills måndag. Behöver värmande goa kramar nu. Det blir supergött!!!

Nattinatt alla

Nattkramen

2 kommentarer:

Swamp sa...

Oj, lilla avpratningen!! Smittade det av sig från lilltjejen?! :D

Zakko sa...

Lite sammanfattande kommentarer:
GRATTIS till jobbet!

Lycka till med "efterarbetet"

Vad bra att du tycker att trivsel och må bra är bland det viktigaste när det gäller barn i skolan!

Fika är gott, vi kan höras i helgen!