måndag, september 18, 2006

Första dagen som blåklädd

På Dialysen har man blå kläder....inte så poppis bland alla men inom landstingen har man inget val. Blå kläder gäller på dialysen ..som jag sa..och på hjärtenheten samt på IVA. Gröna på op och alla de övriga vita. Bland dessa underbara ...dressar... har man en enda valmöjlighet ....om man har den vita sorten...med eller utan mudd vid fotleden. Jag är allergisk mot mudd på dessa brallor men har nu ingen valmöjlighet på det eftersom jag har blå kläder from idag. Bara att vänja sig.
Jag har alltså gått första dagen på dialysen idag så nu är min hjärna i högvarv och min kropp i lågvarv. Det enda jag vill göra nu är att sova men mitt huvud vill inte vara med på det. Hur i h...hell... ska jag lära mig vilken knapp som gäller när och hur den slangen ska kopplas till patienten och hur ska jag komma ihåg att stänga knappen där och där så det inte blir blodbad. Tänk om jag glömmer nåt....å herregud... Fast inombords känns det trots allt rätt ok. Jag kommer aldrig i livet röra en endaste liten pryl förrän det känns 100% rätt. Ska bli kul när jag kan det där =).

Nu ska jag vila hjärnan lite så jag orkar vara människa ikväll.

Kramen

5 kommentarer:

Swamp sa...

Hmm... du hade rätt att det skulle verka lite förvirrat.... ordbajsning!!! :D

Swamp sa...

Förresten, grattis till första dagen på nya jobbet!!!!!

Zakko sa...

Tjoho, vet precis hur det känns att vara helt ovetande om allt man omges av. Gissar att det kommer att kännas ganska kaos-artat ett tag framöver. Låt det göra det... ingen större idè att stressa upp sig. Det tar bara en massa energi. Lycka till iaf!

Swamp sa...

Hoppas det blir lite lugnare idag då! Eller hoppas att det händer nåt kul som man kan få läsa om den!! :D

Swamp sa...

"som man kan få läsa om den"

Bra meningsbyggnad....