onsdag, september 27, 2006

14 timmar non stop

Upp klockan 6.00 imorse...lika pigg som varje morgon...dvs INTE så pigg. Sticker på jobbet till kvart i sju. Drar igång med att "klä maskiner" som dt så fint heter när man kopplar på alla slangar och filter och vätskor på dialysmaskinerna. Dagens patienter anländer...."kopplar" dom via nålar och slangar till dialysmaskinen och sen är det bara att hoppas att maskinen och patienten mår bra genom dialysen. Dialyspatienterna ligger mellan 3-5 timmar och får rening av blodet via ett filter i dialysmaskinen. Blodet dras ut ur kroppen, vidare genom filtret och sen tillbaka igen....Under de timmar dialysen pågår måste vi övervaka så att inte patientera blir dåliga....får blodtrycksfall, sendrag m.m. Sen kan ju maskinen få tuppjuck och larma för allt möjligt konstigt och då kanske man måste byta maskin och börja om från början igen med "klädning" å så.
Jaja..nog om det... Jag har iallafalla tillbringat 8 timmar på jobbet. Efter jobbet åkte jag och hämtade barnen på skola och dagis.... sen in till stan igen för då var det dags för hanna att gå på Dansskola. Traskade runt på stan i 45 min...Å hör här....köpte inte en endaste liten pryl *stolt*. Hämtade hanna igen...åkte hem. va hemma en timme å plockade lite sen var det dags att samla vuxenpoäng på föräldramöte igen. Denna gången på dagis. Klockan 20.00 slutade det och nu njuter jag av att få lite lugn och ro efter 14 timmar nonstop. Ser inte ens fram emot en dusch.....fattar inte hur jag ska orka lyfta benen och kliva i badkaret.

Hahaha..kom på en rolig sak. En av ..ehmm....eee vad ska jag säga..."tjejerna" på avdelningen där jag jobbade/ar har drömt om mig i två nätter.... Första natten hade jag varit i Alperna och traskat runt och inatt hade jag tydligen medverkat i mån baddräktsmodell tävling =O.... Wazup med det här.... Borde jag bli orolig eller ??? Ibland önskar jag att man visste vad som försigår i andras huvud. Jag kunde iallafall inte hålla mig för skratt när hon på sin finlandssvenska dialekt kom och berätta detta för mig idag.... hon hade för övrigt berättat samma historia för alla de andra kring fikabordet på morgonen så jag fick några härliga kommentarer om det under dagens lopp. Det gick iallafall bra.....på tävlingen *asg*

Nu ska jag väl duscha...antar jag.

Pussen och kramen =)

1 kommentar:

Zakko sa...

Non stop ja! Åkte till skolan 7.30 imorse och kom hem ca 18.30. Man blir ganska mör i kropppen av att tillbringa ca sex timmar tillsammans med grymt otacksamma och egocentriska barn. Och resten av tiden planera roliga lektioner och aktiviteter för dem. Kan erkänna att jag nog är lite hårt dömande idag. Kan bero på att jag vaknade 3.18 inatt och inte kunde somna om...