tisdag, augusti 29, 2006

Vad har jag gjort!!!!

Nu ska jag tala om vad jag haft för liten hemlighet =) Några vet ...andra inte.
Jag åkte till Stockholm med min syster förra onsdagen. Vi åkte från Järvsö före halv sex på morgonen för klockan tio hade jag inskrivningstid på ...AKADEMIKLINIKEN =). Jag har alltså opererat mig ...litegrann. Det jag gjort får ni som inte vet lista ut själv ... eller helt enkelt fråga =). Jag kom iallafall fram till kliniken prick klockan tio!!! phuu...många långa köer .. stressade förare och olyckor lite här och där. Väl framme drog allt igång på stört. Träff med Doktor som ritade massa tjusiga streck på kroppen, Narkosläkare, Sjuksystrar och installation på rummet. Sen var det avklädning, sprittvätt och dags att lägga sig på opbordet...IIIiiiii läskigt....i en sekund ungefär.. sen sa narkosläkaren att det skulle snurra till lite..... 6 timmar senare vaknade jag igen i en säng på uppvakningsavdelningen. Dags att åka in til Vårdavdelningen...NEPP!!! så blev det inte. JAg hade nåt blodkärl som blödde inuti..så man fann en "bulle" som skulle bort. Personalen ringer doktorn som får sätta sig i bilen och åka hemifrån för att reoperera lite grann. Så ..in i opsalen igen...snurra till.. vaknar igen..Klart! 8 timmar tog det allt som allt. Sövdes första gången halv 12 och 19.30 var det klart. Nu fick jag komma in på vårdavdelningen. Sover....sover...sover. Syrran provade prata och umgås men jag bara sov. På natten...upp på toaletten....KRÄKS!! vidrigt som fan ..och INTE alls skönt =/. Följande dygn består av sömn, kräkning x 1000, 2 påsar blod på grund av lågt blodvärde, Dropp och en underbar syster som stöd. Personalen på Kliniken är förmodligen de bästa man någonsin kommer träffa på inom sjukvården också. Torsdag kväll klockan 23 mår jag lite bättre. Kräks inte längre och kan gå upp utan att känna det som att jag ska falla ihop i en hög på golvet. Fredag morgon mår jag ännu bättre. Kan fortfarande inte få i mig nåt att äta mer är nån tesked buljong lite ibland. Klockan 15 på fredag bär det iväg med syster och packning til Järvsö med bil. Resan går bra..tar bara hundra timmar längre än beräknat. Nu är det Rehabilitering och smärtlindring som gäller. Och här är jag idag....mår prima och blir bättre för varje dag. Ska kanske till Stockholm imorgon på återbesök.

Nu orkar jag inte skriva mer...håller på att flyta bort i denna kvava kladdiga värme.
Hörs mer sen =) PUSSAAAAAAAAAAAAR

ps hehe...har köpt bil =) En Renault Megane -97 ...vicken pärla.. sätter in bild sen..

3 kommentarer:

Zakko sa...

Jag har undrat ganska myckekt över hur det har gått. Vilken tur att det verkar vara helt OK. Hör av dig så fort du återvänder hemåt.
Hoppas bilen är röd så att du kan var med i lilla klubben. Fast egentligen är du ju lite för stor för att riktigt platsa... Kram!

Weetzia sa...

hahaha jo den är såklart röd =) Å absolut inte för stor för att få vara med i klubben =) Vi läre ta en glidare på stan nån dag ..
Fast just nu står hon i Järvsö å byter sina bromsklossar. Hör av mig i veckan. Kommer hem idag (onsdag) kram

Anonym sa...

jag undrar också vad du har gjort? Det känns som jag inte alls hänger med..(tror det har hänt mkt som jag inte vet, det var med andra ord för tok för länge sedan vi hördes vid)kram till dig