fredag, december 01, 2006

snötomt, advent och IDOLFINAL!!!


Då var det december då.... tjofadderittanlej ... men var har snön tatt vägen??? ska det vara såhär. Jag kommer ihåg (nu känner jag mig som 80) när jaaaaaaaaaaaag var liten tös hemma i byn och gick ut på vintern till massvis med snö... stora vallar av snö....djupdykningar i pulversnö, meterhöga snögubbar, skoterkörning, tolkande med skidor efter skotern i massviiiiiiiiiiis med snö... *suck* önskar bara att mina barn kunde få uppleva samma vintrar men tyvärr ser det ju inte så ut. Jag har inte ens tagit ut kälkarna. Det är ju som jobbigt att släpa dom på asfalten.

Nu har jag iallafall adventsstädat lite =) Mys pysligt var det... jaja..inte städningen i sig men det som kom efteråt =) lussebulle å glögg *mums* Stämningen kröp sig på lite lite grann iallafall.

Den här kvällen bjuder på idol =) Hoppas alla hurrar för MARCUS !!!!!! Jag kommer hemsöka er annars....be so sure....


Ha en trevlig kväll... nu ska barnen bäddas i säng och sen ska jag njuta av skönsång i Idol =)

Kramar och fredagsmys //E

Inga kommentarer: