fredag, december 08, 2006

Till min älskade pappa



Pappa.......................................hör du mig???................jag älskar dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vill bara få en minut....en sekund att säga hej då. Hur ska jag någonsin inse och fatta att du inte finns nära mig längre? Jag såg fram emot julhelgen när vi alla skulle vara tillsammans igen och att jag skulle få se dig må sådär gott som du gör när barnen är omkring dig. Se dig le och titta mot oss alla med dina genomsnälla ögon. ..... ...... Visst har vi haft det tungt många gånger... vi har haft en hel del svåra år...men jag har aldrig tvivlat på din kärlek till mig. Jag kan fortfarande höra dig berätta om när jag var liten bebis och vi bodde i tält...jag kunde inte sova så du bar runt på mig i tältet så du skavde bort håret mot tältduken... det var därför du var så tunnhårig... Jag kommer ihåg de somrar vi bodde på camping och vi badade och skrattade tillsammans. Jag kommer ihåg när du smörjde min rygg med Vicks-salva när jag var förkyld. Jag kan fortfarande minnas alla snögubbar vi byggt. Jag hör dig säga hej då till mig när du åkte varje måndag morgon till sundsvall....du trodde alltid att jag som..men jag kan fortfarande känna pussen på min kind. jag känner hur skönt det var när du bar mig till sängen när jag "somnat" på soffan.
Men som det känns nu kommer jag aldrig fatta att du inte finns här längre. Snälla..ge mig en stund att bara få visa dig de bra sakerna i våra liv...
Älskade pappa... tänk inte negativt.... vi klarar detta du och jag...jag vet det...som vi alltid gjort....även om tårarna trillar och hjärtat gör så ont så vet jag ....jag vet att du har det bra. Änglar lika vackra som dina barnbarn tar hand om dig nu .... du är fri att få leva igen. Kunna stå på egna ben, inte längre vara beroende av andra. Men snälla pappa lova att ta hand om dig. Se mig ibland och minns de bra stunderna i våra liv...följ mina barn...skydda dom åt mig när jag inte klarar det. Håll om mig i smyg när du ser att jag behöver det......och jag behöver det nu.

R.I.P Min älskade pappa 061207 19.50 Snabbt och smärtfritt


Var inte rädd.
Efter mörker kommer ljus.
Efter natt kommer dag.
Det svåraste är det lättaste.
Det lättaste är det svåraste.
Nu är tiden inne
att våga gå igenom det svåraste
för att du ska kunna få ett lättare och bättre liv sedan.

Det finns något mer...
Något nytt kommer att hända.
Inget blir vad det varit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade gumman, jag visste inte! Tänker på dig, min tanke är hos dig hela dagen :-