söndag, december 24, 2006

Godjul å så =)



Julafton å dags för tomtegrötsfrukost :)

Efter frukost blir det dusch för hela högen och iordningsställande av allt inför dagen. Julklapparna ligger på p lats och barnen är helt galna. Julhälsningar trillar in i på telefonen och julmusiken spelas i högtalarna. Alla är på bra humör och längtar till julbordet är uppdukat så man får frossa i julskinka, sill, köttbullar, prinskorv å annan skum mat som fyller bukarna i många hus idag.....å några dagar framåt. Jag är inte nån riktig storälskare av julmat men jag ska väl ge mig på nån gammal sillbit å skinkmacka......rödetssallad är en favorit så lite sånt blire väl antar jag :).

Jag kom hem till mamma och syskonskaran med ungar å sambo/fru igår kväll efter en mysig fredagkväll och lördag med min älskling. Fick en jäääääääätteuppskattad julklapp av honom :) ....pysslig du är gull *s*.

När jag kom hem till byn styrde jag väg upp till kyrkogården för att säga hej till pappa. Jag var där ett tag innan jag kände att det blev för läskigt att vara där själv i mörkret och blåsten. Idag ska vi upp och tända en ny lykta till honom så han har över jul...måste ju säga God Jul till pappa också......han skulle ju varit här nu och det känns jättetomt att han inte är det. Mina tankar om pappa har mest övergått i att det känns som det skönaste för honom att det blev som det blev. Han hade lika gärna kunna fått en till Stroke och blivit liggande som ett paket på ett hem någonstans. Jag vet att pappa vill att vi ska fira jul som vanligt och han tyckte alltid att det var jobbigt att se mig ledsen så jag tänker på det nu och jag känner att han är med oss idag iallafall.... inte kroppsligt såklart med själsligt.

Nu ska jag gå och smarra lite tomtegröt med famijen =)

GODJUL KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: