söndag, december 17, 2006

mera



















Nu är jag hemma i Östersund igen. Ovanför här ser ni en bild tagen innan begravningen i kyrkan, andra bilden är från dagen efter ....en av de vackra frusta rosorna. Önskar jag kunde lägga in och visa alla bilder på blommorna....helt otroligt.
Jag var upp till pappa idag också. Nu får jag ångest av snön som faller.... blommorna blir täckta av snön och det känns jättejobbigt. Till helgen när jag kommer till graven igen är förmodligen blommorna kastade och det enda som är kvar är lyktan vi satt dit. Vi har ju ännu inte valt gravsten. På fredag ska jag köpa någon fin blomma som klarar kylan och sätta vid graven. Längtar till sommaren när jag kan göra en liten rabatt vid gravstenen och sätta nåt fint i.
Känner att allt blir så hackigt när jag skiver nu...det beror förmodligen på att jag bara skriver det jag känner just för stunden när jag skriver det. Hoppas snart på att känna att jag kan berätta lite annat än om detta, men just nu är det som terapi för mig att få skriva och berätta om hur jag försöker hantera pappas bortgång varje dag. Jag tror tyvärr att dagarna som kommer blir tunga och ensamma igen så ni får stå ut med min klagan ett tag till.
Hoppas ni andra har det riktigt bra och att ni har fått lite julstämning nu med snön och allt... Själv ska jag försöka handla lite julklappar i veckan eftersom jag inte fått det gjort än.

Kram på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte vackert! Jag tänker på dig... kram

Zakko sa...

Vilka vackra bilder. Försök att inte tänka på att du skulle vara en börda för de runtomkring. Folk är mer förstående än man tror och särskilt när man är så uppriktig som du är. Skriv och berätta så mycket du vill. Det är bara bra att få utlopp för sina känslor, oavsett hur man väljer att göra det. Kram