söndag, oktober 15, 2006

Ensamt och så


Måste bara dela med mig av denna stackare som var på aftonbladets förstasida ikväll...FATTA ONT!!! AJajajajajajajajajaj !!!!!!!!!!!!!!!!!


Ikväll lämnade jag bort barnen till sin pappa för första gången sen han flyttade. Det var ordenligt jobbigt och jag kämpade för att hålla tårarna borta när jag kramade dom godnatt. Vet ju att jag inte får träffa dom på 1 vecka nu. Hanna måste ha kännt på sig att jag var ledsen för hon sa >>"Vi träffas snart igen mamma" och kramade om mig där hon låg nerbäddad i sängen.
Bilturen hem blev tårögd....kunde inte hålla tillbaka längre. Det känns som det var länge sedan jag var sådär riktigt ledsen.....kändes otroligt tomt och ensamt.
Nu sitter jag hör hemma på två hårda Ikea fotpallar (har ju ingen soffa) och slötittar på tv. Sista kvällen med tv:n kan jag väl kalla det för imorgon ryker den med =(. Ska få låna en tv av en kompis....en 20".........vilken öken.... får väl skaffa starkare linser då om man ska se rutan.

Denna helgen har gått åt till total sanering av hemmet...jag har skurat och skrubbat varenda liten vrå i lgh. Knäskurat till och med..... innan denna helgen trodde jag att det bara var mor- mödrar som pysslade med sånt men jag hade visst fel. Om inte det har hänt väldigt mycket på väldigt kort tid. Tvättat har jag gjort också...allt....precis allt. Det enda som är smutsigt är det jag bär i denna stund. Även mattorna och stolsdynorna har fått sig en omgång. Två mattor tog stryk av min överenergi och ändrade lite nyans....från vitt till typ aprikos eller nåt. Blev mindre bra. Tur är att det var billiga ikea mattor så det känns ok att skaffa nya.

Nu jobbar jag 2 dagar till sen är det lite semestertime =). Ska ut och resa lite. På tisdagkväll bär det iväg söderut .... äntligen.

Ha en bra kväll =) Pussen å kramen

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tyckte de va så gullit av lillhanna att trösta mamman! Söt!!

men ta bort den där bilden... har sett den x antal gånger idag (inget nytt bloggat nån av gångerna...) och mår lika illa varje gång.
Jag tycker ju tillåme att det gör ont när det knakar i ett finger eller nåt, undrar om det här känns värre? Blä!!

24 hrs and counting....