fredag, oktober 27, 2006

700 000 miljoner kilo snö

Vaknade imorse och kikade ut genom fönstret........ såg bara vitt vitt och åter vitt. Övervägde att ta bussen istället för bilen men Äh! vaddå...man kan väl chnsa lite här i livet. Ångrade mig lite lätt när jag kört ut bilden ur garaget och sen stod fastkörd i blötsnö =/..tog mig efter massa slirande, puffande och fula ord tillslut loss. Körde lite försiktigt till dagis på en helt oplogad väg. Ställde mig på parkeringen och gick in med barnen. Sen stog jag fast igen. Snäll karl hjälpte mig loss och så bar det iväg....Huvva huvva... Tur att jag är på jobbet. Kom precis i tid. Snön vräker fortfarande ner så jag har tagit beslutet att lämna bilen och ta bussen hem. Den får stå där tills det lugnat ner sig.

Nu ska jag jobba. I eftermiddag blir det tågresa om allt går som planerat.

Kramiz.

Inga kommentarer: