lördag, oktober 07, 2006

Energitopp ..renovering pågår

Då var det dags igen. Igår fick jag ett nytt renoveringsinfall =). Bokstavligen slet ut möblerna från Hannas rum, rev ner tapeterna, kastade på litte spackel, slipade och hivade på målarfärg..... Nu är rummet Grönt på två väggar och ikväll skall jag komplettera de andra väggarna med lite vit färg. Nu ska jag överta hennes rum åsså får hon och Sebben dela rum ett tag. Får se hur det blir =). Jag känner av upp och nedklivandet på stolen i form av träningsvärk i skinkorna idag...........dags att börja träna kanske =/.
Igår fick B lägenheten. Nu börjar flyttandet på allvar och det känns såklart otroligt skönt. Mycket stök innan vi är helt iland med separationen men vi har iallafall kommit en bit på väg. Det är så otroligt mycket att tänka på.... allt pappersjobb och sånt.... usch va gruvsamt. Men det ordnar sig. Det kommer bli väldigt tomt och tyst när barnen ska till B första gången............ensamt. Tur att dom inte är så himla långt bort så jag kan gå och pussa å krama på dom om jag får abstinens =).
Nä nu måste jag jobba lite. Slutar halv fyra så då blir det mera renovering och skojsiga saker =)

Ha en bra Lördag =) PUSS

2 kommentarer:

Zakko sa...

Härligt med lite projekt. I alla fall så länge det går som man har tänkt sig... Förstår att det känns skönt att själva utflyttningen äntligen blir av. Lite svårt att gå vidare på riktigt innan allt praktiskt är avklarat.
Sköt om dig!

Anonym sa...

Herregud vad det där lät lätt då.... hiva på lite spackel & färg och sedan fääärdigt... vad tror du, kan du komma till mig nå`n dag, skulle behöva fixa lite...kram!!!
P.S hoppas allt går bra med flytten....kram igen