tisdag, november 21, 2006

Veckan som gått.....för fort igen





Fredagen den 10/11 gick jag på en veckas semster.....var tog den veckan vägen......Jooo...RAKT ner i massa bulldegar, kaksmetar, gosiga kramar, pussa, sköna mysstunder, god mat och högfjällshotellboende :). Lördagen 11/11 åkte jag och Mr S (världens gosigaste) till Storhogna och bodde på högfjällshotellet ....*ryyyys*...OTROLIGT mysigt!!!! Måste göras om igen snart. Synd var att vi inte tog med några skidor dit för uppe på fjället var det sjukt vackert väder. På söndagen var det strålande sol och kallgrader....PERFEKT skidväder.... Vi hade lite ångest över det på söndagen när det bar hem till Östersund igen. Här tillbringade vi två nätter i min lilla tvåa. Måndagen bjöd på mattläggning i gulliga svärföräldrarnas hall (vilka proffs vi är :) ) sen böev det god mat och gott vin samt mysig stund i soffan där jag FAKTISKT tittade på heeeeeeeela fotbollsgalan...... mmm jag måste verkligen vara kär....jag vet :).

Så blev det tisdag och då fikade vi gott på stan och sen revytränade jag. Efter det for vi iväg mot mitt barndomshem i lillbyn BGV. Väl där va klockan rätt sent så det blev sova för uppladdning inför bakdagarna de fyra som skulle komma =/. Dag ett = Kanelbullar *mums* Dag två= Lussebullar *mums* Dag tre = Kakor kakor kaaaaaaaaakor och kakoooooor...(nu har mamma och syster kommit från Järvsö och hjälpe till) *en del mums* Dag fyra var som grädden på moset ....12 timmars tunnbrödbak !!!!!!!!!!!!!!! Lilltrött efter detta. Älsklingen var så himla duktig =) Var med heeeeeeeela tiden och jag tror han är en aningens aning stolt över sin prestation :) Nästa gång ska du få avencera till en högre nivå *asg*...inte så kul att sopa, skära och stoppa bröd i påsar i 12 timmar kanske, men det syndes ingen tristess alls förrän den sista timmen...men då tror jag vi alla var ganska möra. Min kära storasyster gräddade kakorna och i slutet glömde hon bort att hon kastat in en kaka.....den brann upp hahaha.... Jag är värdelös på att grädda så jag får kavla istället. Tredje person är dock ovärdelig *PUSS*

Så var det söndag igen då...Jag, syrran och Mr S åker till Östersund igen för nu ska dom hemåt *gråt* slut på veckan jag längtat ihjäl mig efter och nu kommer jag inte träffa min älskling förrän i nyår...om jag är ledig :(. Usch va jobbigt .... å då blir det bara från lö till mån..... Sen då??
Efter avsläpp av två betydelsefulla personer i mitt liv drog jag till folkets hus för genrep av revyn. Vi körde på till halv elva och sen åkte jag hem. Jobbade igår (måndag) till halv tre...iväg på folkets hus igen och genrep till efter elva. IKVÄLL ÄR DET PREMIÄR!!!!!!!!!! Tidningar och radio var på genrepet igår hihi.... tydligen är jag med i tidningen idag ...LT och ÖP Ser ni mig *asg* kolla bilden.

Nä u har jag gjort mig iordnig och ska dra på jobbet å hämta lite grejer innan det bär iväg mot ett sista genrep innan premiären ikväll. Shit...jag måt illa av nervositet... Allt måste klaffa......... IIIiiiiiiiiii bara inte datorn kraschar så jag inte får igång inledningen :O....

Puss på nosen!!!!

4 kommentarer:

laocoon sa...

Att kämpa sig igenom fotbollsgalan = Äkta kärlek, jag vet hur det är... hade väl aldrig sett en hel hockey- eller fotbollsmatch innan jag träffade A... men vad gör man inte för kärleken... :)

Weetzia sa...

det är så mysigt med den känslan =) ...Det är inte ens en uppoffring utan äkta härlig kärlek som gör att man faktiskt VILL sitta där tillsammáns och titta =)

Anonym sa...

Men snuttiplutt då!! :D

Faktiskt var det jättekul att baka tunnbröd, de första timmarna.... men lessheten kom nog liiite innan sista timmen hehehehe.....

Värsta kändisen som e me i tidnigen å allt!!!!

Anonym sa...

Värsta grejen. tidningar och trumpet sångidong för dig vännen! fasiken vad jag har väntat på att du ska skriva, jag vill veta vad du gör heeeellla tiden..HAHAHA
(Va`härligt med MR S )...kram