tisdag, november 28, 2006

tomt och ensamt

Efter en hektisk vecka med revyn har vardagen åter landat. Känns som ett tomrum efter den roliga tiden som varit med "gänget". En massa härliga teater/spex/sång folk i en enda röra =) ...kan det bli bättre ???. Iallafall så blev det total succe !!!! Den bästa landstingsrevyn som gjorts har man hört från alla möjliga håll... Det har pratats på radion om oss och vi har varit i tv och tidningar...lite stolt måste man ju få vara =).
I fredags var det sista föreställningen och den avslutades senare med dans och fest till sena natten....eller morgonen skulle man kunna säga. Åkte från Folkets hus vidare till en efterfest som bjöd på massa sång och skratt till olika toner i Sing star. Vilken grym grej det är =). Jag var ganska trött men roade mig gott åt alla galna vilda sångfåglar i gruppen. Vid sjutiden på morgonen hade jag halvt tuppat av i soffan och insåg att det var dags att röra sig hemåt. Gled sovandes hem efter vägsträckan centrum-Lugnvik "Varför i helvette tog jag inte taxi tankarna" kröp fram ungefär efter halva vägen när jag gick i mina stövlar på ishalkan och frös.... Det blåser bra från storsjön ibland.

Nu har jag trillat in i pysslet hemma igen. Barnen är här och jag jobbar som vanligt på jobbet.... dag uuuuuuut och dag iiiiiiin. Trivs väl bra...men det är som segstartat efter en skitrolig revyvecka. Jaja.. imorgon är jag och hanna lediga vilket ska bli otroligt skönt =). Har en hel del att fixa under morgondagen...en del telefonsamtal att ringa och ärenden att uträtta. Borde inte tänka så mycket på det nu för då kan jag inte sova. Mycket bättre att slå bort tankarna men jag börjar bli ganska rädd nu....tror det är därför jag bara skjuter det framför mig...... ett speciellt samtal....ett speciellt möte som gör mig nervös och rädd... Tänk om det är något allvarligt fel iallafall. Nä vill inte tänka på det.... varför ska allt vara så jävla komplicerat.. kan inte bara livet flyta förbi smärtfritt och enkelt. Bara massa kärlek och omtanke, enkelhet och smarta lösningar på allt. Bara gör allt lätt för en endaste liten gång!!!!

Blir meditationsstund i sängen nu för att lugna nerverna och tänka på annat. Funkar ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas allt går bra i alla fall. Och du, ta taxi nästa gång... Sköt om dig /lill-Garfield