tisdag, april 03, 2007

Tidsfördriv

Sitter på jobbet... herregud va lugnt det kan vara ibland. Jag har bara en patient idag och denne har samtal med kuratorn så här kan jag sitta å läsa aftonbladet x flera, Kolla bloggar, "fönstershoppa" på blocket å läsa om lilla Lowa på familjeliv.... å allt me gott samvete. Skönt som omväxling.. hör ju inte till vanligheterna att man sitter järalous hen.
Så nu är det snart påsk mina vänner :). Förra året satt jag med barnen å målande påskägg, ritade kycklingar å allt sånt där påskpyssel man gör. Iår har dom åkt till fjällen med sin pappa och hela tjocka släkten på hans sida. MMmm det känns lite jobbigt sånna här tillfällen att inte ha barnen i närheten ens. I lördagsmors låg jag i sängen med båda barnen å gosade. Vi pratade om att dom skulle åka å att jag kommer sakna dom jättemycket å allt sånt... tårarna kom ju såklart då och Sebastian sa : Men mamma... det är ju bara en vecka...vi är ju borta en vecka när vi är hos pappa också ...åsså krama han om mig och torkade bort tårarna ... Han är underbar och sjukt omtänktsam min lilla grabb :). Hanna grät för att jag grät haha... gullgumma. Hon sa bara att jag vill att du ska följa med mamma för du saknar mig så mycket annars :).
Jaja... nu är dom där iallafall och jag är här. Får väl äta påskägg i min ensamhet iår... eller så ger jag mig på mina vänner här å där... Våldsgästar för att inte sitta hemma å va lessen å sakna barnen.

Lördagkväll kanske fylls av lite musik :). Ska ev åka till Hammarstrand och lyssna på min vän "blogghanna" :). Det skulle onekligen vara toppenkul så ja..vi får se. Ska ju jobba först iallafall.

Nä nu är det dags för avslutning...ut me nålarna igen.

Hörs å ses *PUSSA*

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej sweetiiieeeee!! Du är mycket mycket mycket välkommen hit på lördag... det blir lite fest hos V innan sången på göken!! Tänkte förvarna om att vi har släktingar i huset under påsk.... så det kanske i så fall går bra att sova på soffan, jag ska bädda den så mysigt!!! kram kram kram